Wellness på rejsen

- ha' det godt, mens du er på farten

For at hjælpe dig med at ankomme ’well’, udhvilet, frisk og veloplagt til dit bestemmelsessted, har Aarhus Airport udviklet et sæt af nyttige tips til dig, der er på farten. Uanset om du rejser, fordi du skal på ferie eller på forretningsrejse, er det rart at være frisk og veludhvilet, når du kommer frem, så du kan være 100 % til stede i det, dagen har at byde på. Det giver dig samtidig følelsen af at passe på dig selv, mens rejsen står på.

Din wellness-guide til rejsen

  1. Drik masser af vand. Sørg for, at væskebalancen er i orden med vand, juice osv. Indtag moderate mængder kaffe og te.
  2. Bær på så lidt som muligt. Hav kun de allervigtigste ting med dig, når du rejser – kun det, du absolut har brug for. Så sparer du kroppen for en masse anstrengelser og har mindre at holde styr på.
  3. Brug briller. Luften ombord på et fly er mere tør end almindelig luft. Skift derfor dine kontaktlinser ud med briller, mens du flyver.
  4. Fugt din hud. Sørg for at bruge godt med fugtighedscreme på hænder og i ansigt, så huden ikke tørrer ud.
  5. Hold dig i bevægelse. Sørg for at holde kroppen i gang, fx med venepumpeøvelser. Stil dig i kø til toilettet i god tid, så du kan bevæge arme og ben.
  6. Gør dig det behageligt. Tag jakken af, sørg for, at dit tøj ikke strammer eller føles ubehageligt. Så kan du bedst slappe af.


Før rejsen

  1. Konsultér din læge inden rejsen, hvis du har særlige helbredsmæssige grunde hertil.
  2. Er der krav om fx vaccination eller brug for andre forebyggende foranstaltninger det sted, hvor du skal hen?
  3. Sørg for at få en god nats søvn aftenen inden, du skal flyve.
  4. Spis let mad.


I lufthavnen

  1. Sørg for, at du har god tid til check-in.
  2. Brug en kuffert med hjul, så du ikke overbelaster din krop.
  3. Når du er igennem check-in og security, så hvil dig så meget som muligt.


Under flyvningen

  1. Tyg fx tyggegummi for at udligne trykket i dine ører - særligt ved start og landing.
  2. Sørg for at sidde så godt som muligt i flysædet – og skift stilling så ofte, som det føles nødvendigt.
  3. Undgå at sove i en fastlåst stilling, hvor du efterfølgende vil få ondt i fx nakke og skuldre.


Efter ankomst

  1. Lav enkle øvelser, der sætter blodomløbet godt i gang igen og fjerner spændinger.

DIT WELLNESS-BREAK I AARHUS AIRPORT

I Aarhus Airport har vi gjort plads til ’den lille luksus’ på rejsen – dit lille wellness-break, som kan være med til at give dig fornyet kraft og energi i en hektisk hverdag:

  1. Få løst myoserne op i en af lufthavnens massagestole.
  2. Træk frisk luft i lufthavnens unikke sansehave, Mytologiens Have, hvor du bl.a. kan opleve den stille rislen af klart vand, som kan hensætte dig til en næsten meditativ tilstand.
  3. Find et stille hjørne i lufthavnen, luk øjnene og lyt til den behagelige baggrundsmusik, mens du tømmer hovedet, fokuserer på dagens gøremål eller måske drømmer dig til mere eksotiske himmelstrøg.
  4. Få ro i sindet – kobl dig på lufthavnens Wi-Fi og få styr på dine mails i ro og mag.


På udkig efter rejser med plads til at være? Se fx www.aarhuscharter.dk​ ​

AFGANGE
SMS Dato Flyselskab Flynummer Til Tidspunkt Bemærkning
ANKOMSTER
SMS Dato Flyselskab Flynummer Fra Tidspunkt Bemærkning

Udvalgte one-stop

Direkte